Renault, Türkiye’de pazar liderliğini güçlendirmek ve ihracatta büyümek için yeni planlarını açıkladı. Bu planlar, 2027 yılına kadar 4 yeni Renault modelinin Bursa Oyak Renault fabrikasında üretilmesi, 2027 yılında Türkiye’deki elektrikli araç satışlarının Renault satışlarının %1/3’üne ulaşması ve 2026 yılına kadar OYAK Renault fabrikasında yeni bir modüler platformun devreye alınmasını içeriyor.
Renault Markası CEO’su Fabrice Cambolive, Türkiye’nin Renault markası için önemli bir merkez olduğunu belirterek, “Türkiye’de pazar liderliğimizi güçlendirmek, markamızı yeni ürünlerle güçlendirmek, özellikle SUV segmentinde güçlü bir varlık geliştirmek, hibrit ve elektrikli araçlara dayalı bir elektrifikasyon stratejisi uygulamak ve Bursa fabrikamızı sadece Avrupa’nın değil, dünyanın diğer ülkelerinin de ihracat merkezi haline getirmek için çalışıyoruz” dedi.
Renault Group Türkiye CEO’su Jan Ptacek ise, “Türkiye’de yerel üretimin, pazar liderliğinin anahtarı olduğunu düşünüyoruz. 2027 yılına kadar 4 yeni Renault modelini Bursa Oyak Renault fabrikamızda üreteceğiz. Bu yeni modeller, Türkiye’de B ve C SUV segmentlerinde müşteri ihtiyaçlarını karşılayacak” dedi.
MAİS A.Ş. CEO’su Dr. Berk Çağdaş, “Türkiye’deki otomotiv pazarında lider olma taahhüdümüzü çeşitli, yerel üretim ve elektrikli araçlar sunarak teyit ediyoruz. Yeni ürün yelpazesi ve SUV modellere odaklanma, işimize ve Renault markasının başarısına eşi benzeri görülmemiş bir ivme kazandıracak” dedi.
Renault’nun Türkiye’deki yeni planları, Türkiye otomotiv pazarına önemli bir katkı sağlayacak. Bu planlar, Türkiye’nin otomotiv üretim ve ihracat kapasitesini artıracak, yeni istihdam yaratacak ve Türkiye’nin küresel otomotiv pazarındaki konumunu güçlendirecek.