in

Gaming in Advertising etkinliği, oyun dünyasını ve reklamcılığı buluşturdu”

Portuma’nın ana sponsorluğunda ve StartGate’in ev sahipliğinde 22 Kasım’da gerçekleşen etkinlikte, oyun dünyasının markalar ve pazarlama iletişimi açısından taşıdığı potansiyel detaylı bir şekilde incelendi.

Gaming in Advertising

İnteraktif Reklamcılık Derneği (IAB) tarafından düzenlenen “Gaming in Advertising” etkinliği, oyun dünyasının reklam ve pazarlama perspektiflerini ele aldı. Portuma’nın ana sponsorluğunda ve StartGate’in ev sahipliğinde 22 Kasım’da gerçekleşen etkinlikte, oyun dünyasının markalar ve pazarlama iletişimi açısından taşıdığı potansiyel detaylı bir şekilde incelendi.

Etkinlik, “Gamertising” temasıyla düzenlenerek dijital reklamcılık sektöründe oyun dünyasından nasıl faydalanılabileceği, içgörülerin nasıl ilham kaynağı olabileceği üzerine odaklandı.

Oyun sektörünün geldiği noktayı, markaların bu alanı nasıl değerlendirebileceği, beklentiler, ölçümleme, kreatifin önemi, sektördeki gelişim ve oyuncu perspektifinden oyun içi reklamlar gibi birçok konu etkinlikte masaya yatırıldı.

Etkinliğin ana sponsoru Portuma, F1 arabasıyla katılımcılara eğlenceli bir oyun deneyimi yaşatarak etkinliğe renk kattı.

Portuma’nın Founder & CEO’su Ozan Emrah Ünal, 2021’de oyun içi reklam pazarının 6,8 milyar dolar değerine ulaştığını ve 2030’da 17,6 milyar dolara ulaşması beklenirken, bu sektörün aynı zamanda ülke ekonomisi için büyük bir fırsat sunduğunu vurguladı. Ünal, hem ajansların hem de reklamverenlerin oyun sektöründeki fırsatları değerlendirebileceğini ifade etti.

Etkinliğin ev sahibi StartGate Board Member & Partner’ı Berk Üder ise Avrupa’nın en büyük oyun geliştirme merkezi olarak Türkiye’nin bu alandaki liderliği hedeflediklerini belirtti.

Etkinlikte, oyun içi reklamcılığın ekosistem, markalar ve oyun geliştiriciler/oyuncular perspektifinden ele alındığı üç farklı panel düzenlendi.

Netcom Medya Founding Partner’ı Zeynep Taptık Bilgen’in moderatörlüğünü üstlendiği bir panelde; reklamcılıkta dijital dönüşüm, oyun dünyasının yükselişi ve reklamverenlerin oyun içi reklamlara bütçe ayırmalarının önemi gibi konular ele alındı.

Bir başka panelde, markaların oyun dünyasına uygun stratejiler üretmeleri ve vaka örnekleriyle doğru stratejinin iş sonuçlarına olumlu etkisi tartışıldı.

Son panelde ise, oyun içi reklamlar ve oyuncu deneyimi üzerine, oyun dünyasının geleceği ve “yeni Hollywood” olarak nitelendirilen bu sektörün tartışıldığı bir platform sağlandı.

Etkinlik sonrasında, katılımcılar pizza partisiyle etkinliği keyifli bir şekilde tamamladılar.

Bu Gelişmeyi Beğendiniz Mi?

Seagate, Nytro 4350 NVMe SSD ile en son teknolojiyi sunuyor

LG, mesafe rekoru kırarak 500 metre üzerinde 6G THZ veriyi başarıyla iletti