Daimler Truck, #HydrogenRecordRun etiketiyle başlattığı ikili stratejisinin bir parçası olarak hidrojen yakıtı ve batarya teknolojili araçlarıyla önemli bir başarıya imza attı. Geliştirilen prototip Mercedes-Benz GenH2 Kamyonu, olağanüstü bir performans sergileyerek tam 1.047 kilometre yol kat etti.
Dünyanın en büyük ticari araç üreticilerinden Daimler Truck, hidrojen yakıt hücresi teknolojisinin uzun mesafe taşımacılıkta sıfır karbon hedefine ulaşmada etkili bir çözüm olduğunu kanıtladı. Mercedes-Benz GenH2 kamyonu, kamuya açık yollarda gerçekleştirdiği test sürüşünde sıvı hidrojen yakıtıyla tek dolumda 1.047 kilometre yol alarak büyük bir başarı elde etti.
“cellcentric” tarafından geliştirilen yakıt hücresi sistemi ve sıvı hidrojen depolama teknolojisiyle donatılan Mercedes-Benz GenH2 kamyonu, 40 tonluk yüküyle gerçek yol koşullarında hiçbir karbon salımı yapmadan testi başarıyla tamamladı.
İkili Strateji: Hidrojen ve Batarya Teknolojileri
Daimler Truck, Paris İklim Anlaşması’nı imzalayan şirketler arasında yer alarak çevresel sorumluluklarını yerine getirme konusundaki kararlılığını sürdürüyor. Şirket, 2039 yılına kadar küresel pazarlarda karbon nötr taşıtlar sunmayı hedefliyor. Elektrik bataryasıyla çalışan kamyonlar, dağıtım taşımacılığı ve belirli mesafelerde uzun mesafeli taşımacılık için uygun bir seçenek olarak öne çıkıyor. Bununla birlikte, hidrojen yakıtlı sistemler özellikle ağır hizmet ve zorlu uygulamalar için daha esnek bir çözüm sunuyor. Daimler Truck, her iki teknolojinin de etkin şekilde kullanılmasıyla enerji talebini karşılamanın mümkün olduğuna inanıyor. Bu nedenle hem hidrojen hem de batarya teknolojilerini içeren tutarlı bir ikili strateji izliyor. Daimler Truck, yakıt hücreli kamyonları müşterilere test etmeyi planlıyor ve Mercedes-Benz GenH2 kamyonunun seri üretim modellerinin önümüzdeki on yılın ikinci yarısında tanıtılması hedefleniyor.