in ,

Hepsiburada, 2023 ilk yarı alışveriş trendlerini açıkladı: İşte Tüketicilerin Gözdesi!

Hepsiburada, 2023 yılının ilk altı ayında gerçekleştirilen alışverişlerin analizini yaparak tüketici eğilimlerini açıkladı.

Hepsiburada

Hepsiburada’nın verilerine göre, 2023’ün ilk yarısında en çok tercih edilen kategoriler temel tüketim & gıda, dijital ürünler, sağlık ve güzellik, giyim, teknoloji ürünleri, küçük ev aletleri ve ev – yaşam oldu.

Platformun en aktif alışveriş yapan şehirleri ise İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa ve Kocaeli olarak sıralandı. Ayrıca, en yoğun alışveriş saatleri akşam 8 ile 10 arasına denk geldi ve en yoğun alışveriş ayı Mart olarak öne çıktı.

Teknoloji kategorisinde öne çıkan ürünler arasında bilgisayar aksesuarları dikkat çekerken, Logitech markasının ürünleri en çok tercih edilenler arasında yer aldı. Akıllı saat kategorisinde ise BabySmart markasının akıllı çocuk takip saati, özellikleri ve sağladığı avantajlarla ilk 6 ayın en çok satan ürünü oldu.

Ev-yaşam kategorisinde yastıklar, nevresim takımları ve saklama ürünleri müşterilerin en çok talep ettiği ürünler oldu. Varol markasının yeni nano teknolojiyle üretilen otel yastıkları yoğun ilgi görürken, Yataş ve Karaca Home’un nevresim takımları, Chakra markasının havluları ve mumları da yoğun talep gören ürünler arasında yer aldı.

Küçük ev aletleri kategorisinde fritözler geçen seneye göre %422 artışla en çok satan ürün oldu. Robot süpürgeler ve saç sakal düzeltme makineleri de müşterilerin en çok tercih ettiği ürünler arasında yer aldı. Cep telefonları kategorisinde ise Apple, Samsung ve Xiaomi markalarının ürünleri teknoloji meraklılarının en çok ilgi gösterdiği ürünler olarak öne çıktı.

Kozmetik kategorisinde cilt bakım ürünleri, parfümler, cilt yenileyici kremler ve makyaj malzemeleri yoğun talep gören ürünler arasında yer aldı. Yüz bakım ürünlerinde The Purest Solutions, güneş koruma ürünlerinde La Roche-Posay markası öne çıktı. Makyaj malzemeleri kategorisinde ise Maybelline New York markasının dudak ürünleri ve maskaraları en çok tercih edilenler arasında yer aldı.

Temel tüketim ve gıda kategorisinde ise ıslak mendiller, bebek bezleri ve tuvalet kağıtları en çok talep gören ürünler oldu. Eti markasının bisküvi ve kekleri, Ülker markasının çikolata ve gofretleri de market kategorisinde yoğun ilgi gören ürünler arasında yer aldı.

Giyim kategorisinde bebek body’leri ve tişörtler en çok satılan ürünler arasında öne çıktı. DeFacto, U.S. Polo Assn ve Mavi markalarının tişörtleri kullanıcıların favorisi olurken, June markasının spor ürünleri de tercih edilenler arasında yer aldı.

Spor ve outdoor kategorisinde ise Adidas, Puma ve Nike markalı ürünlerin yanı sıra Joystar ve Hummel markaları spor tutkunlarının tercih ettiği markalar arasında yer aldı. Adidas, Puma ve Hummel markalarının günlük spor ayakkabıları ve yürüyüş ayakkabıları, Leipae markasının kramponları da en çok satılan ürünler arasında yer aldı.

Hepsiburada’nın açıkladığı alışveriş trendleri, tüketicilerin talep ve ilgi alanlarına dair değerli bilgiler sunarken, şirketin çeşitli kategorilerdeki zengin ürün seçenekleri ve güçlü marka işbirlikleriyle müşteri memnuniyetini ön planda tuttuğu görülmektedir.

Paynet, 2023 ilk yarıda yüzde 178 işlem hacmi artışı ile Fintek sektöründe öncü

HUAWEI MateBook D14 2023 modeli Türkiye’de şimdi satışta!