Amazon Web Services (AWS), gerçekleştirilen AWS re:Invent 2023 etkinliğinde yeni nesil üretken yapay zeka (AI) destekli asistanı Amazon Q’yu duyurdu. Bu gelişmiş asistan, güvenlik ve gizlilik odaklı olarak tasarlanmış olup, şirket verilerini kullanarak çalışanların iş verimliliğini artırmayı ve daha hızlı karar almalarını sağlamayı amaçlıyor.
Amazon Q: Şirketlerin Üretkenliğini Destekliyor
Amazon Q, özelleştirilebilir yapısıyla sorulara anında yanıt vererek, içerik oluşturulmasını, iş süreçlerinin hızlandırılmasını ve karar alma süreçlerini kolaylaştırıyor. Özellikle iş yapısına ve kullanıcı ihtiyaçlarına göre tasarlanabilen Amazon Q, şirketlerin var olan bilgi depoları, kodları ve sistemleri arasında bilgi paylaşımını destekliyor.
AWS Veri ve Yapay Zeka Başkan Yardımcısı Dr. Swami Sivasubramanian, Amazon Q’nun üretken yapay zeka konusundaki potansiyeline vurgu yaparak, “AWS olarak, müşterilerimize üretken yapay zeka alanında altyapı ve çözümler sunuyoruz. Amazon Q, veri odaklı yaklaşımı ve güvenliğiyle müşterilerin işlerinde yapay zekayı entegre etmelerine olanak tanıyor.” dedi.
Kullanıcı Dostu ve Güvenli Yaklaşım
Amazon Q, şirketlerin veri öncelikli yaklaşımına sadık kalarak her bir kullanıcının etkileşimlerini kişiselleştirebiliyor. Ön izleme aşamasında sunulan Amazon Q, AWS’in güvenli altyapısı ve kullanıcı dostu arayüzüyle dikkat çekiyor.
BMW Group Veri Mühendisliği ve Analitik Danışmanı Christoph Albrecht, Amazon Q’nun etkilerine dair, “Amazon Q, analistlerimizin veri analizini hızlandırarak kurumsal karar alma süreçlerini destekliyor. Hızlı cevaplar sayesinde organizasyonumuzda kritik kararlar daha hızlı verilebiliyor.” açıklamasında bulundu.
Amazon Q’nun Kullanım Alanları
Amazon Q, şirket içi sistemlerle entegrasyonuyla görevlerin kolaylaştırılmasını, içerik üretimini, karar alma süreçlerini hızlandırmayı ve iş verimliliğini artırmayı hedefliyor. Çalışanlar, Amazon Q ile görevlerini hızlıca tamamlayabiliyor ve verimli bir iletişim süreci sağlayabiliyor.
Bu yeni nesil yapay zeka destekli asistan, AWS’in uzmanlığı ve müşteri odaklı yaklaşımıyla, şirketlerin günlük iş süreçlerinde verimliliği artırmayı ve karar alma süreçlerini iyileştirmeyi hedefliyor.