in

Apple, uygulama geliştiricilere yönelik çığır açan yeni teknolojilerini tanıttı

Çığır Açan SwiftUI Çerçevesi, ARKit 3 ve Yeni Xcode Araçları Güçlü Uygulamalar Geliştirmeyi Her Zamankinden Daha Kolay ve Hızlı Hale Getiriyor.

Apple bugün, geliştiricilerin güçlü yeni uygulamalar üretmelerini çarpıcı bir şekilde kolaylaştıran ve hızlandıran bir dizi yenilikçi teknolojiyi tanıttı. Çığır açan bir geliştirme çerçevesi olan SwiftUI, güçlü uygulama arayüzleri oluşturmayı her zamankinden kolay hale getiriyor. Gelişmiş birer araç olan ARKit 3, RealityKit ve Reality Composer, geliştiricilerin tüketicilere ve şirketlere yönelik etkileyici AR deneyimleri oluşturmalarını kolaylaştırmak için tasarlandı. Yeni araçlar ve API’ler iPad uygulamalarını Mac’e taşıma sürecini büyük ölçüde kolaylaştırıyor. Core ML ve Create ML’de yapılan güncellemeler aygıt üzerinde daha güçlü ve kullanışlı yapay öğrenme uygulamaları geliştirme imkanı sağlıyor.“Bugün duyurusu yapılan yeni teknolojiler, uygulama geliştirmeyi daha hızlı, daha kolay ve daha eğlenceli hale getiriyor ve tüm Apple platformlarında uygulama geliştirmenin geleceğini temsil ediyor,” diyen Apple’ın Yazılım Geliştirmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Craig Federighi sözlerini şöyle sürdürdü: “SwiftUI, sürecin büyük bölümünü otomatik hale getirerek kullanıcı arayüzü oluşturmayı tam anlamıyla dönüştürüyor, kullanıcı arayüzünün uygulamada nasıl göründüğünü ve davrandığını gerçek zamanlı olarak önizleme olanağı sağlıyor. Geliştiricilerin onu seveceğini düşünüyoruz.”

Xcode ile, geliştiricilerin mevcut iPad projelerini Mac’e taşımaları her zamankinden de kolay.

SwiftUI

Her zaman uygulama geliştirmeyi daha hızlı, daha kolay ve daha interaktif hale getirme vizyonuna sahip olan Swift’in modern kullanıcı arayüzü çerçevesi bu vizyonun çok büyük bir parçasını oluşturuyor. SwiftUI, sofistike uygulama kullanıcı arayüzleri oluşturmak için olağanüstü güçlü ve kullanışlı bir kullanıcı arayüzü çerçevesi sağlıyor. Geliştiriciler basit ve kolay anlaşılır bildirim kodları kullanarak, akıcı animasyonlarla tamamlanmış büyüleyici ve eksiksiz kullanıcı arayüzleri oluşturabiliyor. SwiftUI; arayüz tasarımı, Koyu Mod, Erişilebilirlik, sağdan sola dil desteği ve uluslararası hale getirme dahil çok sayıda otomatik işlev sunarak geliştiricilere zaman kazandırıyor. SwiftUI uygulamaları yerleşik olarak ve çok hızlı çalışıyor. SwiftUI ile iOS, iPadOS, macOS, watchOS ve tvOS aynı API’ye dayandığı için, geliştiriciler tüm Apple platformlarında hızla ve kolayca zengin yerleşik uygulamalar oluşturabiliyorlar.

Modern bir kullanıcı arayüzü çerçevesi olan SwiftUI, geliştiricilerin tüm Apple platformlarında yerleşik uygulamalar geliştirmelerini hızlandırıp kolaylaştırıyor.

Xcode 11, SwiftUI Çerçevesini Hayata Geçiriyor

Xcode 11’e eklenen yeni grafik kullanıcı arayüzü tasarım aracı, tasarımcıların herhangi bir kod yazmak zorunda kalmadan SwiftUI ile hızla kullanıcı arayüzleri oluşturmalarını kolaylaştırıyor. Swift kodu otomatik olarak üretiliyor ve bu kod değiştirildiğinde kullanıcı arayüzünde yaşanan değişiklikler görsel tasarım aracında otomatik olarak gösteriliyor. Şimdi geliştiriciler, kodlarını oluştururken, test ederken ve geliştirirken kullanıcı arayüzünün nasıl göründüğünü ve davrandığını otomatik ve gerçek zamanlı önizlemelerde görebiliyorlar. Grafik tasarım ve kod yazma arasında akıcı bir şekilde geçiş yapabilme olanağı, kullanıcı arayüzü geliştirmeyi daha eğlenceli ve verimli hale getiriyor. Kullanıcı arayüzü tasarımcıları bu sayede daha yakın bir işbirliği içinde çalışabiliyor. Önizlemeler; iPhone, iPad, iPod touch, Apple Watch ve Apple TV dahil olmak üzere, bağlı Apple aygıtlarında doğrudan çalışabiliyor. Böylece geliştiriciler arayüz oluşturulurken bir uygulamanın Multi-Touch’a nasıl tepki verdiğini veya kamera ve yerleşik sensörlerle nasıl çalıştığını canlı olarak görebiliyorlar.

Artırılmış Gerçeklik

ARKit 3 insanları Artırılmış Gerçekliğin merkezine yerleştiriyor. Geliştiriciler, Motion Capture ile insanların hareketlerini uygulamalarına entegre edebiliyor. People Occlusion ise AR içeriğinin insanların önünde ve arkasında doğal bir şekilde görünmesini sağlıyor ve daha etkileyici AR deneyimleri ve yeşil perde benzeri uygulamaları mümkün kılıyor. ARKit 3 ön kameranın üç adede kadar yüzü izlemesini sağlıyor ve eşzamanlı olarak ön ve arka kamera kullanma olanağı tanıyor. ARKit 3 ayrıca iş birliğine dayalı oturumları destekliyor ve böylece paylaşımlı bir AR deneyiminin içine daha da hızlı girmeyi sağlıyor.

RealityKit sıfırdan tamamen AR için geliştirildi. RealityKit, sanal içerikleri gerçeğinden neredeyse ayırt edilemez hale getirmek için fotoğraf gerçekliğinde görüntü işleme, ortam haritası çıkarma ve parazit ve hareket bulanıklığı gibi kamera efektlerine destek özelliklerine sahip. RealityKit inanılmaz animasyon, fizik ve üç boyutlu ses özelliklerine de sahip ve geliştiriciler RealityKit’in yeteneklerini yeni RealityKit Swift API ile kontrol edebiliyorlar. iOS, iPadOS ve Mac için geliştirilmiş güçlü bir yeni uygulama olan Reality Composer ile geliştiriciler, önceden 3D deneyimleri olmasa bile kolayca prototip oluşturabiliyor ve AR deneyimi yaratabiliyorlar. Sürükle ve bırak hareketine dayanan sade arayüzü ve yüksek kaliteli 3D nesne ve animasyon arşiviyle Reality Composer, geliştiricilerin AR nesnelerini yerleştirip hareket ettirerek ve döndürerek AR deneyimleri oluşturmalarını, bu deneyimleri Xcode’da doğrudan bir uygulamaya entegre etmelerini ve AR Hızlı Bakış’a aktarmalarını sağlıyor.

iPad Uygulamalarını Mac’e Taşımak Daha Kolay

Yeni araçlar ve API’ler iPad uygulamalarını Mac’e taşımayı hiç olmadığı kadar kolaylaştırıyor. Xcode sayesinde geliştiriciler, mevcut bir iPad projesini açıp sadece tek bir kutuyu işaretleyerek temel Mac ve pencere özelliklerini otomatik olarak ekleyebilecek ve dokunma kontrolleri gibi platforma özel öğeleri klavye ve fareye uyarlayabilecekler. Bu sayede uygulamalarının yerleşik bir Mac sürümünü oluşturmak için büyük bir avantaja sahip olacaklar. Mac ve iPad uygulamaları aynı proje ve kaynak kodunu paylaştığı için kodda yapılan değişiklikler uygulamanın hem iPadOS hem macOS sürümlerine aktarılıyor. Aynı ekibin uygulamanın her iki sürümü üzerinde de çalışabilmesi, geliştiricilerin zaman ve kaynak tasarrufu yapmasını sağlıyor. Kullanıcılar, uygulamaların hem Mac hem iPad sürümlerinde, Mac’in klavyesini, trackpad’ini ve Touch Bar gibi benzersiz Mac özelliklerini kullanmanın sağladığı hassasiyet ve hız da dahil olmak üzere, her platformun benzersiz yeteneklerinden de yararlanacaklar.

Core ML ve Create ML

Core ML 3 daha fazla türde gelişmiş, gerçek zamanlı yapay öğrenme modeli hızlandırmayı destekliyor. Core ML’nin artık desteklediği 100’den fazla model katmanıyla, uygulamalarda görmeyi, doğal dili ve konuşmayı her zamankinden daha iyi anlayan deneyimler sunmak için son teknoloji ürünü modeller kullanılabiliyor. Ve ilk kez, geliştiriciler model kişiselleştirmeyi kullanarak yapay öğrenme modellerini güncelleyebilecekler. Bu en yeni teknik geliştiricilere, kullanıcı gizliliğini tehlikeye atmadan kişiselleştirilmiş özellikler sağlama fırsatı verecek. Özel olarak yapay öğrenme için geliştirilen bir uygulama olan Create ML ile geliştiriciler kod yazmaksızın yapay öğrenme modelleri geliştirebilecekler. Farklı veri kümeleri içeren çok modelli eğitim; nesne algılama, aktivite ve ses sınıflaması gibi yeni model türleri ile kullanılabilecek.

Diğer Geliştirici Özellikleri

  • PencilKit geliştiricilerin uygulamalarına Apple Pencil desteği eklemelerini kolaylaştırıyor ve yeniden tasarlanmış araç paletini içeriyor.
  • SiriKit üçüncü tarafların müzik, podcast ve sesli kitaplar gibi uygulamalarını da destekliyor. Böylece geliştiriciler, şimdi Siri’yi doğrudan iOS, iPadOS ve watchOS uygulamalarına ekleyerek kullanıcılara ses özelliklerini basit bir sesli komutla yönetme olanağını verebiliyorlar.
  • MapKit şimdi geliştiricilere vektör katmanları, ilgi alanı filtreleme, kamera büyütme ve pan limitleri ve Koyu Mod desteği gibi bir dizi yeni özellik sunuyor.
  • SwiftUI’da hedeflenen dil iyileştirmelerine ek olarak, Swift 5.1 ile Swift’e ikili sistemle uyumlu çerçeveler için kritik bir temel oluşturan Module Stability özelliği geliyor.
  • Güçlü yeni Metal Device aileleri tüm Apple platformları arasında kod paylaşımını kolaylaştırıyor ve iOS Simulator, iOS ve iPadOS için Metal uygulamaları oluşturmayı basitleştiriyor.

Bu Gelişmeyi Beğendiniz Mi?

“E-Ticaretin Gelişimi, Sınırların Aşılması ve Yeni Normlar” raporu tanıtıldı

Kişisel Veriler ile Özel Nitelikli Kişisel Veriler Arasındaki Fark Nedir?